Test Land Rover Discovery Td5 S  2.5TD5 101kW/139PS  

        zvýšený na 147kW-200PS 

 Patrí medzi klasické terénne automobily. Toto dovoľuje vysoká svetlá výška, masívny rámový podvozok, obe nápravy pevnej konštrukcie, stály pohon na všetky štyri kolesá, ako aj uzáver medzinápravového diferenciálu.
Land Rover Discovery sa na slovenskom trhu predáva v troch stupňoch výbavy - základnom S, strednom XS a luxusnom ES. Autorizovaný importér AWT Bavaria, s.r.o.

Päťramenný, výškovo nastaviteľný volant s hrubým vencom dobre padne do ruky. Na pedále nezvyčajne navzájom od seba vzdialené (uľahčujú ovládanie vo veľkých pracovných topánkach) sa dá rýchlo zvyknúť.

Jazdné vlastnosti

Moderný turbodiesel dobre ťahá už od nízkych otáčok. Pri čiastočnom zaťažení sa dá preto vozidlo rozbiehať aj na druhom prevodovom stupni. V oblasti 2000 otáčok sa prejavuje výrazným turboefektom. Stačí teda agregát udržiavať v hladine 2000 až 3000 otáčok a Rover s pohotovostnou hmotnosťou 2205 kg sa odvďačí solídnym zrýchlením. No v záujme maximálnej akcelerácie (z pokoja sme dosiahli rýchlosť 100 km/h za 15 sekúnd) treba jednotlivé prevodové stupne rozbiehať až na 4200 otáčok.

Vstupné merania:

vozidlo pri meraní vykazovalo nízky nábeh výkonu otáčkach 2000 diagnostikou nebolo možné zistiť chybu snímača vzduchu, ktorý bol identifikovaný až po meraní pri jazde.

nasleduje ciachovanie a vyhodnotenie presnosti merania stratového výkonu, merané na 4 prevodovom stupni

ďalšie merania:

meraním sa zistilo, že krivka výkonu je mierne sploštená pri 2000otáčkach

 

Po odpojení snímača vzduchu sa krivka výkonu upravila, snímač vzduchu bude potrebné vymeniť:

porovnanie grafov so zapojeným snímačom a rozpojeným: 

po naprogramovaní sa už chyba snímača výrazne neprejavovala ale aj tak je vhodné snímač vymeniť

porovnanie výkonu vozidla v sérii a po naprogramovaní:

Testy zrýchlenia 4. prevodový stupeň:

zrýchlenie

séria

zrýchlenie v m/sek2

zo 60- 100km/h

15sek

0,74m/sek2

z 80 - 120km/h

18,2ek

0,61m/sek2

zrýchlenie

nový program

zrýchlenie v m/sek2

zo 60- 100km/h

10,2sek

1,08m/sek2

z 80 - 120km/h

12,4sek

0,89m/sek2

Záverečné hodnotenie
výrazný nárast krútiaceho momentu a výkonu je z grafu zrejmý 
+ pružnejší motor