Octavia 1,9TDI  66kW vysoká spotreba 7litrov  

Zákazník sa sťažuje na vysokú spotrebu, kombinovaná spotreba  mesto a mimomesto 7litrov/100km.

Radový vznetový preplňovaný s chladičom vzduchu, kvapalinou chladený, s rozvodom OHC, uložený vpredu naprieč pred hnacou nápravou, vybavený oxidačným katalyzátorom. Spĺňa emisnú normu EU III, priame elektronicky riadené vstrekovanie.

 Motor:    Počet valcov: 4   Objem (cm3): 1896

Najväčší výkon pri ot./min (kW/min-1): 66/4000

Najväčší krútiaci moment pri ot./min (Nm/min-1): 210/1900

Spotreba paliva (l/100 km)    Mesto 6,7-6,8   Mimo mesto 4,2-4,4   Kombinovaná 5,1-5,3

Pohotovostná hmotnosť  OCTAVIA (kg) 1285-1381

 

Toľko technická údaje skutočnosť je však iná.

 

 

 

Vozidlu sa zvýšila spotreba po "načipovaní". Vozidlo malo vyšší výkon ako v sérii. Zákazník si nevie rady, autor programu mu tvrdí, že je všetko v poriadku.

Palubný počítač ukazoval pri rýchlosti 120km/h okamžitú spotrebu 6,5litra. Zo skúsenosti býva táto spotreba nižšia. Diagnostika nevykázala žiadnu chybu.

Nasledovali testy vozidla a rozbor meraní. Po testoch nasledoval aj rozbor programu.

 

Testy vykázali výkon vozidla dobrý ale krivka paliva však bola veľmi vysoká, Preto nasledoval rozbor programu.

Pri rozbore programu boli zistené modifikácie, ktoré zapríčinili vysokú spotrebu. Preto bol program opravený na štandardné parametre.

Nasleduje programovanie vozidla a nové testy.

 

Palivová krivka už mala správny priebeh, výkon vozidla sa ešte mierne zvýšil. Krútiaci moment bol ešte stále pomerne nízky.

Nasledovala ďalšia úprava programu a testy.

Vozidlo už malo vyhovujúci krútiaci moment a naviac pri rýchlosti 120km/h vykazovalo okamžitú spotrebu 4,5litra.

Po prejazdení asi 100km sa priemerná spotreba ustálila na 4,9 litra/100km.

Porovnanie:

Výkon sa zmenil z 110PS na 118PS a krútiaci moment, ktorý je taký potrebný na dobrú spotrebu, z 225Nm na 262Nm.

Záver:  nevhodné parametre môžu zvýšiť výkon ale aj spotrebu. Spotrebu je ľahšie zvýšiť ako znížiť.